Wij zijn i.v.m. onze vakantie gesloten t/m 16 augustus. Je (Aan)vragen en bestellingen zullen wij vanaf dan z.s.m. in behandeling nemen.

x

Een goede planning, het halve werk

‘Een prettige afstemming met de klant over de mogelijkheden en wensen van de uitvoering en zorgen dat dit in zijn/haar agenda past. De beste samenstelling van de teams, het combineren van grote en kleine isolatieprojecten. Plannen bij Wesselink Isolatie bestaat uit al deze aspecten’, aldus Oscar Wesselink, mede-eigenaar. ‘De optimale combinatie zorgt voor de beste en prettigste uitvoering van een project.’

een goede planning

Goed van start
Het afstemmen en voorbereiden begint wanneer een klant een vraag heeft of een offerteaanvraag doet. ‘Wat is precies de wens van de klant en wat is er mogelijk? De adviseur kijkt op locatie en beslist hoe het project uitgevoerd gaat worden. Als het gaat om het inblazen van cellulose isolatie, doet hij bijvoorbeeld een aantal proefboringen om te weten hoeveel cellulose er nodig is. Na het bezoek ontvangt de klant een prijsopgave. Nadat we een reactie hebben ontvangen, maken we de offerte – met eventuele aanpassingen – definitief.’

Controle ‘aan de achterkant’
Ondertussen zorgt Brechtje ervoor dat de documentatie klopt. Van adresgegevens tot het aanvragen van de juiste vergunningen, van aanvraag tot en met afronding van het project. Zodat de administratie samenloopt met wat er is afgesproken. ‘Als er bijvoorbeeld met een kraan materialen worden geleverd op locatie, stelt zij de jongens hiervan op de hoogte. Ze maakt de werkbonnen en verstuurt alle correspondentie. Dus als de weekplanning bekend is, zorgt zij ervoor dat de jongens het project ook echt kunnen uitvoeren.’

Werk voorbereiden
Lesley – de werkvoorbereider – controleert ‘op locatie’ één tot drie weken van tevoren of het project echt kan worden uitgevoerd zoals afgesproken. De gaat om een technische, praktische check. ‘Hij stemt nogmaals met de klant af wat we hebben afgesproken en of de uitvoering mogelijk is. Ook bespreekt hij welke voorzorgsmaatregelen nodig zijn. Welke meubels op welke dagen afgedekt of verplaatst moeten worden bijvoorbeeld.’ Dit is belangrijk. ’Als we aan de slag gaan, willen we dat de verwachtingen wat betreft de project én de tijdsduur kloppen. Mensen nemen vrij, gaan een dagje uit logeren, of verhuizen hun meubels. Iedereen is druk en we willen stress over een project dat langer duurt dan gepland of niet naar wens is, voorkomen. Dat is de reden waarom onze voorbereiding en afstemming zo secuur is. En dit gaat goed, we hebben nog maar twee keer uitloop gehad. Meestal ronden we het project zelfs iets eerder af. Dit wordt als zeer prettig ervaren’.

Weekplanning
De planning voor de komende week heeft Oscar op woensdag voor 90% af. ‘Dan zijn de offertes getekend en kunnen we bestellingen plaatsen voor bijvoorbeeld hout. We moeten onze voorraad uiteraard steeds bijvullen. Na alle voorbereiding weet ik hoe lang ieder project duurt, stel ik hiervoor de juiste teams samen en beslis ik welke projecten het beste op elkaar aansluiten’. Dit is een hele puzzel, maar wel een dankbare. ‘De samenstelling van het team en specialiteit van de jongens probeer is zo effectief mogelijk in te zetten. Als zij zich prettig voelen, stralen ze dat uit. Dit heeft een positief effect op de kwaliteit van en sfeer tijdens de uitvoering. En dat is prettig voor de klant.’

D-day
Donderdag is ‘plannings-Day’ voor de week erna. Brechtje, Oscar en de vakmannen, komen samen om de planning door te nemen. ‘We bespreken wie, wat, waar en wanneer gaat doen. Ook fungeert dit als een laatste check op juistheid van de gegevens, benodigde materialen, samenstelling van het team en dragen we bijzonderheden over. Zo weten de jongens meer over het project dan wanneer ze alleen een werkbon zouden krijgen. Dit maakt het contact met klant én de uitvoering prettiger en makkelijker. Zodat we (bijna) zeker weten dat de klant ook echt blij is met wat we doen.’

Heeft u ook een isolatieproject? Wesselink Isolatie is een deskundige samenwerkingspartner en werkt graag met u mee. Neem contact op!

 

Brechtje regelt het

Als je een aanvraag doet bij Wesselink Isolatie, heb je vaak als eerste contact met Brechtje. Zij is tot het uitvoeren van het project aanspreekpunt en zorgt ervoor dat de aanvraag en werkzaamheden in goede banen worden geleid. Een belangrijke dame dus, voor Wesselink Isolatie.

Brechtje

Met goed contact van start 
Van aanvraag tot het uitvoeren van de klus staat goed contact met de klant bovenaan. En dat betekent goed luisteren, doorvragen en met heldere oplossingen inspelen op de behoefte van iemand. Brechtje vertelt: ‘Als iemand een aanvraag doet, is het belangrijk om na te gaan wat de situatie is en hoe Wesselink Isolatie kan helpen bij te dragen aan een oplossing. Het is leuk om zo in gesprek te zijn met een klant. Ik luister, vraag goed door en vertel wat de mogelijkheden zijn. Als iemand besluit met ons in zee te gaan, maken we een afspraak om de situatie te bekijken. De werkvoorbereider of één van de adviseurs komt langs om te checken hoe het project het beste uitgevoerd kan worden. Zodat ‘op de grote dag’ de werkzaamheden zo vlot en soepel mogelijk verlopen. Bijkomend voordeel is dat een klant – die alleen op afstand contact heeft gehad met ons – een gezicht heeft bij Wesselink Isolatie. Dat komt de samenwerking ten goede.’

Kennis delen
Om de vraag van de klant te achterhalen en de juiste inschatting te maken voor een project, heeft Gwenda uiteraard vakkennis nodig. ‘Toen ik hier begon wist ik weinig over isoleren. Als ik kijk waar ik nu sta, dan ben ik trots op mezelf. De jongens die de projecten uitvoeren, Benjamin en Oscar zijn altijd bereid om dingen uit te leggen. Ook ben ik wezen kijken als de jongens met een project bezig waren. Dit in combinatie met dat ik graag precies wil weten hoe iets zit, zorgt ervoor dat ik de juiste kennis heb verzameld. Zo kan ik klanten goed helpen én mooie projecten binnenhalen!’

Ruimte voor ontwikkeling
‘Het leukste van het werken bij Wesselink Isolatie, is dat er veel afwisseling is en je relatief veel verantwoordelijkheid hebt. Daar krijg je alle ruimte voor. ‘In plaats van Oscar, stel ik ik nu bijvoorbeeld de planning voor de komende week op. Echt mooi dat ik zo de ruimte krijg om nieuwe kennis op te doen en nieuwe verantwoordelijkheden op te pakken. Laat mij het maar regelen!’

Een dag op de bouw met Dennis

‘We zijn fanatiek om te leren. Iedere dag. Van elkaar binnen het bedrijf én van de klant. Op deze manier echt met elkaar samenwerken, is voor mij het belangrijkste. Om de mooiste resultaten te behalen en te zorgen voor tevreden klanten’, aldus Dennis, vakman bij Wesselink Isolatie. In deze blog geeft Dennis ons een kijkje in zijn ‘isolatiekeuken’. Hoe is het om de isolatie in te blazen of om akoestische wanden te plaatsen bij mensen thuis of in hun bedrijf? ‘Er komt veel meer bij kijken dan alleen het technische werk. En dat maakt het ook zo leuk.’

Dennis en Erik

Start van de dag
Dennis en zijn collega-bouwers starten de dag gezamenlijk en op tijd. ‘Iedere dag zijn we tussen 6.00 en 6.30u op de zaak. We drinken koffie en bespreken kort de dag. Als we klussen van elkaar overnemen, praten we elkaar bij of we bespreken een klus na. Als er niets bijzonders is, zitten we gewoon even te kletsen. Om 7.00u rijden we in koppels naar de klant’. 

Kennismaken
Als de jongens bij de klant aankomen, nemen ze eerst de tijd om de klant te begroeten. Vervolgens maken ze een inschatting van situatie, verdelen het werk onderling en stellen vragen. Welke bijzonderheden zijn er? En ook, wat is de reden is dat iemand isolatie wil aanbrengen? ‘Het kan een heel persoonlijke reden hebben. Als ik daar iets van afweet, weet ik hoe ik me op kan stellen. En dat is fijn voor het vertrouwen en de samenwerking.’ 

Vertrouwen
‘We zijn in iemands ‘terugkruippunt’ aan het werk. Daar ben ik me sterk van bewust. Des te belangrijker is het om in zo’n korte tijd – een paar uur – een vertrouwensband op te bouwen.’ Dennis geeft daarom eerst de klant de ruimte om zijn/haar verhaal te vertellen. Behalve dat het helpt om vertrouwen op te bouwen, geeft het hem ook veel informatie over hoe het het beste kan werken. ‘De klant hoeft uiteraard niet te bouwen of te isoleren, maar in gedachte kun je ook samenwerken. Dat helpt ons enorm en komt het resultaat écht ten goede.’

Tevreden en samen afronden
‘Een half uur voor het werk af is, bellen we de klant om het werk gezamenlijk af te ronden. We werken het netjes af, ruimen op, maken de werkplek schoon en bekijken samen het resultaat. Als een klant niet tevreden is, lossen we dit altijd op. Het liefste direct, anders één of twee dagen later. Maar we gaan altijd voor een tevreden klant. En uiteraard het liefste op de dag zelf!.’’