Wij zijn i.v.m. onze vakantie gesloten t/m 16 augustus. Je (Aan)vragen en bestellingen zullen wij vanaf dan z.s.m. in behandeling nemen.

x

Wesselink Isolatie – een familiebedrijf

‘Samen een bedrijf runnen is net een relatie. Je vertrouwt elkaar steeds meer. Waar je eerst heel druk bent met elkaar en je alles wil overleggen, laat je elkaar losser en werk je op een gegeven moment meer naast elkaar. Op een positieve manier; je leert elkaar sterke kanten goed kennen en vertrouwt erop dat de ander zijn werk goed doet. De juiste beslissingen neemt. En dat is een proces wat blijft doorgaan. De samenwerking groeit en verandert, met het bedrijf mee en voor het bedrijf uit,’ aldus Oscar.

Oscar en Benjamin

De broers aan het roer
Oscar en Benjamin Wesselink zijn broers en staan samen aan het roer van Wesselink Isolatie. Ze hebben aan een half woord genoeg: ‘Als anderen ons horen overleggen, hebben ze vaak niet door waar we het over hebben. Omdat we elkaar zo goed kennen, verloopt de samenwerking heel vanzelfsprekend.’ 

Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen? 
Benjamin en Oscar zijn begonnen in 2013. Benjamin had een bedrijf in bouw en renovatie, Oscar een horecabedrijf. Los van elkaar wilden ze het anders doen. Van het één kwam het ander en ze startten samen Wesselink Isolatie. Oscar woonde toen nog in het oosten van het land en was drie dagen in de week in Amsterdam. Hij heeft zelfs een tijdje bij Benjamin op de bank geslapen: ‘We zijn heel klein begonnen. We deden alle klussen – één of twee klussen per week – zelf. Omdat ik de hele dag weg was, konden we ‘s avonds nog even overleggen. We hadden een opslag in het Westelijk Havengebied en een kantoortje van 2,5 x1m2.’

De samenwerking werpt zijn vruchten af
Het bedrijf groeit. Vrij snel is het bedrijf dan ook verhuisd naar een verzamelgebouw. Ze huurden er een loods en timmerden zélf het kantoor erin. Het bedrijf groeide ook in medewerkers; steeds kwam er één iemand bij. Tot er vijf à zes auto’s bij het verzamelgebouw stonden. ‘Het werd tijd voor een eigen plek. Toen kwamen we de loods tegen waar we nu gevestigd zijn. Eerst vonden we het groot, maar inmiddels zijn we weer gegroeid en huren we elders een extra opslag.’ aldus Benjamin. 

Hoe versterkt de samenwerking jullie elkaar?
Ons bedrijf heeft een duidelijke visie, maar is óók een productiebedrijf; we werken op professionele wijze aan een gezonde toekomst. Oscar zorgt ervoor dat de productie blijft doorgaan en geeft handen en voeten aan die visie ’, zegt Benjamin over Oscar. ‘Benjamin heeft meer het overzicht en is procesmatig sterk. Het is prettig als je ‘in the heat of the moment’ ergens tegenaan loopt, je terecht kan bij iemand met wat meer afstand tot de werkvloer’, zegt Oscar over Benjamin.

Samen het avontuur tegemoet
De broers zijn gedreven, idealistisch en realistisch en hebben vooral veel plezier in hun werk. ‘Het bedrijf en onze samenwerking blijven zich ontwikkelen en dat lukt goed omdat we elkaar blindelings vertrouwen. Ondernemen is een avontuur en dan moet je letterlijk op elkaar kunnen bouwen. Op dit fundament kunnen we goed meedenken én bouwen met onze klanten. En daar gaat het uiteindelijk om.’

 

Een goede planning, het halve werk

‘Een prettige afstemming met de klant over de mogelijkheden en wensen van de uitvoering en zorgen dat dit in zijn/haar agenda past. De beste samenstelling van de teams, het combineren van grote en kleine isolatieprojecten. Plannen bij Wesselink Isolatie bestaat uit al deze aspecten’, aldus Oscar Wesselink, mede-eigenaar. ‘De optimale combinatie zorgt voor de beste en prettigste uitvoering van een project.’

een goede planning

Goed van start
Het afstemmen en voorbereiden begint wanneer een klant een vraag heeft of een offerteaanvraag doet. ‘Wat is precies de wens van de klant en wat is er mogelijk? De adviseur kijkt op locatie en beslist hoe het project uitgevoerd gaat worden. Als het gaat om het inblazen van cellulose isolatie, doet hij bijvoorbeeld een aantal proefboringen om te weten hoeveel cellulose er nodig is. Na het bezoek ontvangt de klant een prijsopgave. Nadat we een reactie hebben ontvangen, maken we de offerte – met eventuele aanpassingen – definitief.’

Controle ‘aan de achterkant’
Ondertussen zorgt Brechtje ervoor dat de documentatie klopt. Van adresgegevens tot het aanvragen van de juiste vergunningen, van aanvraag tot en met afronding van het project. Zodat de administratie samenloopt met wat er is afgesproken. ‘Als er bijvoorbeeld met een kraan materialen worden geleverd op locatie, stelt zij de jongens hiervan op de hoogte. Ze maakt de werkbonnen en verstuurt alle correspondentie. Dus als de weekplanning bekend is, zorgt zij ervoor dat de jongens het project ook echt kunnen uitvoeren.’

Werk voorbereiden
Lesley – de werkvoorbereider – controleert ‘op locatie’ één tot drie weken van tevoren of het project echt kan worden uitgevoerd zoals afgesproken. De gaat om een technische, praktische check. ‘Hij stemt nogmaals met de klant af wat we hebben afgesproken en of de uitvoering mogelijk is. Ook bespreekt hij welke voorzorgsmaatregelen nodig zijn. Welke meubels op welke dagen afgedekt of verplaatst moeten worden bijvoorbeeld.’ Dit is belangrijk. ’Als we aan de slag gaan, willen we dat de verwachtingen wat betreft de project én de tijdsduur kloppen. Mensen nemen vrij, gaan een dagje uit logeren, of verhuizen hun meubels. Iedereen is druk en we willen stress over een project dat langer duurt dan gepland of niet naar wens is, voorkomen. Dat is de reden waarom onze voorbereiding en afstemming zo secuur is. En dit gaat goed, we hebben nog maar twee keer uitloop gehad. Meestal ronden we het project zelfs iets eerder af. Dit wordt als zeer prettig ervaren’.

Weekplanning
De planning voor de komende week heeft Oscar op woensdag voor 90% af. ‘Dan zijn de offertes getekend en kunnen we bestellingen plaatsen voor bijvoorbeeld hout. We moeten onze voorraad uiteraard steeds bijvullen. Na alle voorbereiding weet ik hoe lang ieder project duurt, stel ik hiervoor de juiste teams samen en beslis ik welke projecten het beste op elkaar aansluiten’. Dit is een hele puzzel, maar wel een dankbare. ‘De samenstelling van het team en specialiteit van de jongens probeer is zo effectief mogelijk in te zetten. Als zij zich prettig voelen, stralen ze dat uit. Dit heeft een positief effect op de kwaliteit van en sfeer tijdens de uitvoering. En dat is prettig voor de klant.’

D-day
Donderdag is ‘plannings-Day’ voor de week erna. Brechtje, Oscar en de vakmannen, komen samen om de planning door te nemen. ‘We bespreken wie, wat, waar en wanneer gaat doen. Ook fungeert dit als een laatste check op juistheid van de gegevens, benodigde materialen, samenstelling van het team en dragen we bijzonderheden over. Zo weten de jongens meer over het project dan wanneer ze alleen een werkbon zouden krijgen. Dit maakt het contact met klant én de uitvoering prettiger en makkelijker. Zodat we (bijna) zeker weten dat de klant ook echt blij is met wat we doen.’

Heeft u ook een isolatieproject? Wesselink Isolatie is een deskundige samenwerkingspartner en werkt graag met u mee. Neem contact op!