Wij zijn i.v.m. onze vakantie gesloten t/m 16 augustus. Je (Aan)vragen en bestellingen zullen wij vanaf dan z.s.m. in behandeling nemen.

x

‘We zijn fanatiek om te leren. Iedere dag. Van elkaar binnen het bedrijf én van de klant. Op deze manier echt met elkaar samenwerken, is voor mij het belangrijkste. Om de mooiste resultaten te behalen en te zorgen voor tevreden klanten’, aldus Dennis, vakman bij Wesselink Isolatie. In deze blog geeft Dennis ons een kijkje in zijn ‘isolatiekeuken’. Hoe is het om de isolatie in te blazen of om akoestische wanden te plaatsen bij mensen thuis of in hun bedrijf? ‘Er komt veel meer bij kijken dan alleen het technische werk. En dat maakt het ook zo leuk.’

Start van de dag
Dennis en zijn collega-bouwers starten de dag gezamenlijk en op tijd. ‘Iedere dag zijn we tussen 6.00 en 6.30u op de zaak. We drinken koffie en bespreken kort de dag. Als we klussen van elkaar overnemen, praten we elkaar bij of we bespreken een klus na. Als er niets bijzonders is, zitten we gewoon even te kletsen. Om 7.00u rijden we in koppels naar de klant’. 

Kennismaken
Als de jongens bij de klant aankomen, nemen ze eerst de tijd om de klant te begroeten. Vervolgens maken ze een inschatting van situatie, verdelen het werk onderling en stellen vragen. Welke bijzonderheden zijn er? En ook, wat is de reden is dat iemand isolatie wil aanbrengen? ‘Het kan een heel persoonlijke reden hebben. Als ik daar iets van afweet, weet ik hoe ik me op kan stellen. En dat is fijn voor het vertrouwen en de samenwerking.’ 

Vertrouwen
‘We zijn in iemands ‘terugkruippunt’ aan het werk. Daar ben ik me sterk van bewust. Des te belangrijker is het om in zo’n korte tijd – een paar uur – een vertrouwensband op te bouwen.’ Dennis geeft daarom eerst de klant de ruimte om zijn/haar verhaal te vertellen. Behalve dat het helpt om vertrouwen op te bouwen, geeft het hem ook veel informatie over hoe het het beste kan werken. ‘De klant hoeft uiteraard niet te bouwen of te isoleren, maar in gedachte kun je ook samenwerken. Dat helpt ons enorm en komt het resultaat écht ten goede.’

Tevreden en samen afronden
‘Een half uur voor het werk af is, bellen we de klant om het werk gezamenlijk af te ronden. We werken het netjes af, ruimen op, maken de werkplek schoon en bekijken samen het resultaat. Als een klant niet tevreden is, lossen we dit altijd op. Het liefste direct, anders één of twee dagen later. Maar we gaan altijd voor een tevreden klant. En uiteraard het liefste op de dag zelf!.’’ 

Onlangs is ons wagenpark aangevuld met een splinternieuwe bus. Door deze nieuwe Wesselink Isolatie-bus zijn we in staat nog efficiënter en sneller te werken doordat onze cellulose-inblaasapparatuur in de bus blijft staan. Zo houden we de omgeving school en de kwaliteit van ons werk optimaal.


Wist u dat cellulose-isolatie de perfecte en duurzame oplossing is om uw huis te isoleren bij zowel geluidsisolatie als  thermische isolatie? Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met Wesselink Isolatie. Wij staan u graag te woord en helpen u bij het maken van de juiste keuzes.

Voor de Nacht van de Geschiedenis in de passage van het Rijksmuseum in Amsterdam heeft Wesselink Bouw en Isolatie een demontabele presentatiewand gerealiseerd. Wesselink Bouw en Isolatie deed dit in opdracht van Oud Wasgoed. Oud Wasgoed is een collectief van vier jonge creatieve historici.